Gekeurd
Woensdag had ik als Brussels ambtenaar een (extra) dag verlof wegens het Irisfeest dat het weekend ervoor gevierd werd. En zo kon ik ervan profiteren om op een voor al de rest gewone werkdag naar garage Kegels te gaan om de Saab op te halen. Ze waren ermee akkoord gegaan om het probleem (rechtermistlampje vooraan dat stuk bleek) te vervangen en ergens in hun planning te wrikken. Dit betekende wel dat ik die dag ook weer vroeg uit de veren zou moeten om 's ochtends een trein richting de hoofdstad van de Kempen te nemen.
Kwam ook goed uit omdat het voor de Franstaligen deze week nog paasvakantie is, met als nevengevolg gevoelig minder druk verkeer in de hoofdstad.
Daarnaast had ik hen nog twee andere euvels gesignaleerd en eentje ervan, een kapot slot links achteraan hebben ze meteen ook maar grotendeels opgelost. Waarvoor dank! 😊
De lichtjes in het dashboard zullen voor een volgende keer zijn, dat zou te tijdrovend zijn geweest voor een ongeplande herstelling.
Tot slot hebben ze zoals ook gevraagd de banden op de juiste druk gebracht, want toen ik de wagen bracht, had ik de indruk dat er wat dat betreft een klein probleem was (vibrerend stuurwiel).
En dus kon ik nog voor het middaguur alweer richting Brussel vertrekken.
Klein dilemma: nog dezelfde dag meteen doorrijden naar de keuring of dat toch maar vrijdag doen, vooraleer naar kantoor te gaan?
Uiteindelijk opteerde ik voor het eerste en dat bleek een goede gok. Dus in plaats van de afrit richting Molenbeek te nemen, reed ik gewoon door tot aan een afrit naar het industriepark van Anderlecht. In tegenstelling tot wat ik vreesde, verliep dat gewoon vlot en ook bij de keuring aangekomen stond er haast niemand te wachten in de rij voor herkeuringen; welgeteld 2 andere auto's. Dus i.p.v. een uur of meer te verliezen door alleen al het wachten, bleef dat beperkt tot 10 Ã 15 minuten. En de keuring van mijn voertuig nam ook hooguit enkele minuten in beslag dus ik stond al snel weer buiten om te gaan betalen, wat ook snel afgehandeld was, waarna de rit naar Molenbeek kon beginnen, wat ook relatief vlot ging.
Dus dat bespaarde me een vroeg opstaan en extra stress op vrijdag.
Tegen 14u kwam ik op m'n bestemming aan, met het officiële attest dat me toestemming geeft om vanuit technisch oogpunt nog zo'n 11 maanden met de auto rond te rijden.
Of dat ook daadwerkelijk het geval zal zijn, moet de toekomst uitwijzen, want vanaf 1 januari 2025 is het voor EURO2-benzinewagens verboden om in Brussel nog te rijden, tenzij je een dagelijkse taks van 35 euro betaalt. Ben er nog niet uit wat het beste is: hem bijhouden of wegdoen...
Reacties
Een reactie posten