Tot zover de garantie


Maandagavond merkte ik dat het drinkfonteintje voor de katten niet meer werkte; dat amper 2 maanden na aankoop. Gezucht.

Mail geschreven naar de keten waar het was gekocht, maar die verwezen me vandaag door naar de winkel, want blijkbaar worden die door zelfstandigen uitgebaat.

Dus na het werk eerst "thuis" wat rondgehangen en uiteindelijk beslist om na een azijnbadje waarin ik de pomp had gedompeld toch maar naar de winkel te gaan waar ik het toestel vandaan had gehaald.
Het personeel was vriendelijk en behulpzaam maar ze konden helaas niet veel meer doen.

De garantie van 2 jaar kon ik niet inroepen want hoogstwaarschijnlijk zit het pompje geblokkeerd door kalkaanslag en dat is geen defect aan het apparaatje zelf ("niet te doen hé hoeveel kalk er in het water in Molenbeek zit. Zoveel klachten dat we daarover krijgen en als ik m'n haar was, zit het er ook vol mee.").
Dus maar een nieuw pompje gekocht en daar met de goede raad vertrokken om die pompjes toch maar om de twee weken eens te reinigen.

Benieuwd of ze me volgende keer gaan verwijten dat ik aan het toestelletje heb zitten prutsen door het te proberen te openen en te kuisen. Zou me niet verbazen dat dit dan als argument wordt gebruikt om de garantie niet te laten gelden . Zo uitgekookt zouden ze wel eens kunnen zijn.

Nu maar eens kijken wat er gebeurt als ik het eerste pompje een halve dag in azijn stop. Want voor de onderdeeltjes is azijn waarschijnlijk ook niet zo geschikt. Misschien lossen ze wel mee met de kalk op?


PS: ook een hele nacht in verdunde azijn heeft niets geholpen. Het ding werkt gewoon helemaal niet meer. Dus mogelijk is er meer aan de hand dan gewoon kalkrijk water, maar verschuilden ze zich daar in de winkel achter om me geen ander toestel te moeten aanbieden of dit terug naar de fabrikant te sturen.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Honey Wilder (en toch ook Kay Parker)

Flashback tijdens het afwassen

Paul, 94 jaar en Molenbeekenaar