Saab 9000


Momenteel rij ik nog met een Saab 9000 Anniversary uit 1998, de allerlaatste reeks van dat model die oneerbieidig gesteld gemaakt werd van onderdelen die toen nog voorhanden waren en waarmee ze niet goed wisten wat doen, want de productie van de opvolger, de 9-5, was als ik me niet vergis al gestart of minstens in voorbereiding, zeker bij de exemplaren uit 1998. Dus nog gauw een speciale reeks op de markt brengen met (toen) een wat prestigieuze uitrusting.

Zaterdag dus naar Turnhout gereden en net voor het buitenrijden van Brussel de wagen nog volgetankt. 
Net zoals de zondag ervoor toen ik naar Spa-Francorchamps ging.
Beide keren duidde de boordcomputer onderweg kortstondig aan dat ik met wat er toen nog in de tank zat 999 km kon afleggen, wat het maximum is wat hij kan aangeven, aangezien er daarvoor maar 3 cijfers gebruikt worden. Uiteraard klopte dit niet, want doorgaans raak ik met een volle tank ergens tussen de 500 à 600 km ver.

Maar het cijfer 999 was me daarvoor nog niet opgevallen, terwijl ik de wagen intussen toch al zo'n 6 jaar heb, dus ik vond het wel eens leuk om te zien.

Toen ik dan iets later de Turnhoutse Bioplanet kwam er om de hoek een grijze Saab 9000 gedraaid, met bovendien nog een 'oude' kentekenplaat (dus 3 letters gevolgd door 3 cijfers - zonder een 1 of 2 ervoor). Je ziet ze nog maar zelden rijden dus dat was ook een fijn toeval.
2 maal op een dag een fijne 'gebeurtenis' gelinkt aan de auto waarmee ik zelf ook nog tevreden rondrij en die intussen bijna geheel uit het straatbeeld verdwenen is. Uiterlijk binnen anderhalf jaar zal dat voor mijn exemplaar helaas ook het geval zijn, althans toch uit het Brusselse...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Honey Wilder (en toch ook Kay Parker)

Flashback tijdens het afwassen

Paul, 94 jaar en Molenbeekenaar