Batterijtjes... en ook een accu
Wie zoals ik 25 verschillende voertuigen bezit, heeft er minstens een halftijdse bezigheid mee alleen al met het in goede staat houden van de accu's, dit door af en toe met het voertuig in kwestie ook eens een ritje te doen i.p.v. ze alleen maar te stallen.
En dus in het vooruitzicht van een nakende reis, leek het me geen slecht idee om nog maar eens een rit van een uur of zo te maken met de Alfa Romeo Giulia, zodat ik wanneer ik hem echt nodig zou hebben niet voor een auto zou staan die niets meer doet.
Maar dat was deze ochtend buiten de waard gerekend... Extra vroeg opgestaan, zodat er nog amper verkeer op de baan zou zijn (zondagochtend ;-) ) maar in de garage aangekomen bleek geen van beide sleutels nog te werken... Vermoedelijk waren de batterijtjes die erin zitten leeg.
Ik herinnerde me toen wel dat er in principe nog wel een fysieke sleutel in zit en dat bleek te kloppen, zodat ik ten minste de auto toch kon opendoen en toch eens proberen te starten, maar vergeefs.
Dan maar onverrichterzake en lichtjes verveeld weer naar boven, want dat betekende alweer kosten en een beroep moeten doen op iemand anders om me uit de nood te helpen.
Na een tas koffie toch maar eens de handleiding geraadpleegd en daar stond verdorie gewoon in wat je moet doen wanneer de pil in de sleutel leeg blijkt te zijn en je toch met de auto weg moet. Dus dat dan maar eens geprobeerd en, verhip, het werkte nog ook!
Dus een rit was dan toch nog mogelijk en misschien maar goed ook dat ik het een tweede keer probeerde want toen de auto gestart was, verscheen op het dashboard herhaaldelijk het bericht dat de accu gevaarlijk leeg was (na grosso modo anderhalve maand stilstand). Dus wie weet zou de auto helemaal niet meer gestart zijn indien ik gewoon een week of meer had gewacht alvorens het nogmaals te proberen.
Een rit van een uur of zo gemaakt en dus hopelijk doet hij het binnen een paar weken ook gewoon opnieuw.
Intussen heb ik een filmpje gevonden zat zou aantonen hoe je de batterijtjes van de sleutels moet vervangen en dat zou toch ook nog binnen mijn mogelijkheden moeten liggen.
Bijgevolg, als alles goed zou gaan, heb ik het helemaal alleen kunnen oplossen zonder daarvoor naar een garage of zo te moeten gaan.
...en net getest: het blijkt effectief te werken π
Wat een productieve dag toch weer; met onder meer ook weer verschillende berichten hier! π
AlΓ©, dat kan je dan toch ook weeral, good job bro :-)
BeantwoordenVerwijderen