Technische bolleboos

Bij Proximus was er vorige week een storing die heel wat mensen trof.
Ik leek daar in eerste instantie niet bij te zijn, maar vanaf zaterdag merkte ik dat m'n gsm geen 4G-ontvangst meer had en dat duurde zo de hele week.
Daarnaast besefte ik een paar dagen later dat sms'en versturen ook niet meer ging en gisteren leek het er zelfs op dat ik niet meer kon bellen. 

Geen 4G wordt op den duur wel vervelend, maar kun je af en toe "verhelpen" door wifi thuis, op het werk of waar er gratis netwerken beschikbaar zijn. Maar niet meer kunnen bellen, vond ik wel zorgwekkend. Dus misschien was het dan toch maar eens tijd om Proximus te contacteren.
Wat grasduinen op hun website leerde me dat het niet bepaald makkelijk is om hen een e-mail te sturen i.v.m. eventuele technische problemen. Ze hebben blijkbaar liever dat je belt of live chat; weet niet of dat voor iedereen even klantvriendelijk is; persoonlijk ben ik daarvan toch geen grote fan en leg het liever op m'n gemak schriftelijk uit, ook al duurt het dan misschien langer om het probleem opgelost te krijgen.

Maar aangezien het al na 22u was, zou er niemand meer geweest zijn om me voort te helpen gisterenavond.
Tot ik dan plots een ingeving kreeg: vooraleer goed "van mijnen tak" te maken misschien eerst gewoon eens proberen om m'n gsm te herstarten, toch een van de klassieke tips van IT'ers als iets niet meer (goed) werkt. En verhip, geblokkeerde sms'en werden plots verstuurd en het lijkt erop dat de 4G ook weer werkt. Had daarvoor wel nog even een hulplijn nodig van de juniors, want ik kende een van m'n ontgrendelingscodes niet meer. Gelukkig liggen zij om 23u nog lang niet te slapen...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Honey Wilder (en toch ook Kay Parker)

Flashback tijdens het afwassen

Paul, 94 jaar en Molenbeekenaar